به آنلاین آکادمی خوش آمدید. (اگر از موسسات آموزشی وزارت میراث فرهنگی هستید این فرم را تکمیل نمایید.)
00982122874490
0

۸ نکته برای ساخت برندینگ شخصی

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران – برندینگ به عنوان یکی از مؤلفه های حیاتی موفقیت شناخته میشود. به چند نمونه از شرکت های معروف مانند NIKE و APPLE فکر کنید. همه آنها با برندشان شناخته میشوند. امروزه ساختن برندینگ شخصی به اندازه ساخت برند کارخانه شما اهمیت دارد (حتی در برخی موارد مهم تر از آن است).

مشتریان یا مصرف کنندگان معمولاً به شنیدن داستان بنیانگذار هر برند علاقه دارند. داستان هایی از شکست ها، کشمکش ها، چالش ها و موفقیت آنها. این به معنای عرضه داستان زندگی شخصی خود علاوه بر موارد مربوط به کسب و کار است.

در ادامه به هشت نکته برای کمک به ساخت یک برندینگ شخصی قوی اشاره خواهیم کرد.

  1. در معرض دید باشید.

با پنهان شدن پشت کامپیوتر دفتر کار خود نمیتوانید انتظار ساخت برندینگ شخصی داشته باشید. لازم است بعضی مواقع از محل کار خود خارج شوید و بیشتر در معرض دید باشید. کنفرانس های مرتبط با صنف کسب و کار خود را دنبال کنید، حتی اگر تنها با هدف شبکه سازی و ارتباطات باشد. پروفایل شبکه های اجتماعی خود را در دسترس عموم قرار دهید و اجازه ارسال پیام را به همه بدهید. در شبکه اجتماعی خود، ارتباط تصویری زنده جهت پرسش و پاسخ برقرار کنید و با دنبال کنندگان خود در تعامل باشید. هرچه بیشتر در دسترس و در معرض دید باشید، برندینگ شخصی قوی تری خواهید داشت.

  1. خود واقعی تان را در شبکه اجتماعی نشان دهید.

از شبکه اجتماعی به عنوان یک کانال بازاریابی صرف استفاده نکنید. ارائه گهگاه تبلیغات کسب و کارتان عیبی ندارد، ولی تمرکزتان را بر روی نمایش خود واقعی تان قرار دهید. اگر مانند یک ربات ظاهر شوید غیر قابل اعتماد خواهید بود و مردم از اطراف شما پراکنده خواهند شد. مصرف کنندگان دوست دارند روی دیگر شما را ببینند، مثلاً اینکه در تعطیلات چه میکنید؟ کجا غذا میخورید؟ علایق و سرگرمی های شما چیست؟ و … . اینها باعث میشود تا کمتر شبیه یک ربات به نظر برسید و افراد بیشتری جذب شما خواهند شد.

  1. کسب و کار موفق شما موجب افزایش وجهه برندینگ شخصی شما خواهد بود.

پیوند جایگاه شغلی با برندینگ شخصی بسیار محکم است. در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید که از منظر شغلی چگونه به نظر میرسید. این بررسی باید در داخل و خارج از محیط کاری شما صورت گرفته تا به شما دید مناسبی از پیوند برندینگ شخصی و جایگاه شغلی از نگاه دیگران بدهد.

  1. فراموش نکنید تعامل با دیگران یک مسیر دو سویه است.

بسیاری از مردم در مورد شبکه ارتباطی راه اشتباهی را طی میکنند. آنها تنها بر روی نیازها و سود شخصی خود تمرکز میکنند و نیازها و خواست های طرف مقابل را نادیده میگیرند. بر شبکه ارتباطی مفید و دو طرفه تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید طرف مقابل نیز فرصت بهره مندی از این ارتباط را دارد. این رویکرد سبب ایمن ماندن ارتباطات و فرصت های شما خواهد بود و سبب قوی تر شدن برندینگ شخصی شما میشود.

  1. یک پایگاه اطلاعاتی دقیق از مخاطبین داشته باشید.

همراه با ارتقاء برندینگ شخصی شما، لیست مخاطبان تان نیز افزایش میابد. داشتن یک لیست کامل از مخاطبان مهم است. آن شخص کیست؟ کجا با او در ارتباط هستید؟ فرصت های بالقوه و اینکه شما چگونه میتوانید به آنها کمک کنید، از مواردی هستند که باید مورد پیگیری قرار گیرند. این لیست در عین اینکه یک منبع عالی برای جستجو در زمان های مورد نیاز است، میتوانید هر زمان فرصت مناسبی وجود داشت به آنها ارجاع دهید. قرار دادن یک فرصت بدون چشمداشت در اختیار مخاطبین ، سبب قوی تر شدن رابطه بین شما خواهد شد.

  1. به یک منبع معتبر اخبار و اطلاعات مرتبط تبدیل شوید.

هنگامی که یک منبع خوب اطلاعات هستید برندینگ شخصی قوی ای خواهید داشت. تلاش کنید شخصی باشید که هنگامی که شبکه ها و خبرنگاران به توصیه های یک متخصص نیاز دارند با شما تماس بگیرند. با انتشار اخبار و اطلاعاتی که فکر میکنید مفید هستند در شبکه های اجتماعی شروع کنید و آنها را به لیست مخاطبان ایمیل خود ارسال کنید. این کار به جذب مخاطب نیز کمک میکند که سبب میشود افراد شما را به عنوان یک فرد مورد اعتماد در زمینه صنعت تان بشناسند و در نهایت افراد بیشتری به سمت شما جذب خواهند شد.

  1. ارزش افزوده ایجاد کنید.

هر شرکت بزرگ دارای یک ارزش افزوده است و شما نیز باید این ارزش افزوده را داشته باشید. چه چیزی شما را در نظر مصرف کنندگان یا مشتریان جذاب نشان میدهد؟ چه چیزی شما را خاص و متمایز میکند؟ چه کسی باید با شما کار کند؟

  1. کارهای خیرخواهانه انجام دهید.

انجام کارهای خیرخواهانه صرفنظر از داشتن احساس خوب و رضایت شخصی، میتواند به شما در ساخت برندینگ شخصی کمک کند. این کارها میتواند اهدای پول به خیریه یا صرف زمان در کارهای داوطلبانه باشد، که  برندینگ شخصی شما از این اعمال بهره مند میشود. شما میتوانید اعمال خیرخواهانه را در وبسایت خود برجسته کنید و حتی برای جلب توجه مثبت آنها را انتشار دهید. مردم اعمال خیرخواهانه را به خاطر میسپارند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *